ModulyTipy na lepší web

Četovanie so zákazníkmi na webe – Messenger a SmartSupp

Sedíme v kancelárii a preberáme veci ohľadom klienta. Ukázal som Milošovi stránku s peknou galériou, a on hneď: „Ty kokso, to je aké dobré! Prečo to nemáme aj my? Povedz Tomášovi, že to treba dorobiť.“

Ale nebola to fotogaléria. Bolo to tlačidlo Messenger, cez ktoré môžete rovno písať facebookovej stránke. Programovanie sa ale nekonalo. Nebolo treba. Web to mal vložené pomocou widgetu od whatshelp.io.

V pravom alebo ľavom dolnom rohu stránky sa okrem Messenger tlačidla môže zobraziť aj odoslanie emailu, sms, správy cez Telegram či WhatsApp.

Táto služba ponúka aj iné vychytávky. Napríklad si cez ňu môžete spraviť vlastného chatbota. Ale o tom inokedy.

Messenger tlačidlo cez Facebookovú stránku

Facebook dorobil možnosť vytvoriť si vlastné tlačidlo priamo na stránke.
Objavilo sa mi v Nastavenia – Platforma Messengera – Zákaznícky četový plugin

Messenger tlačidlo v nastaveniach stránky

Klik na Setup a vyskočí takéto okno. Klik Ďalej a ideme na to.

Prednastavený jazyk je angličtina, no keďže naši zákazníci sú Slováci, zvolil so Slovenčinu. Úvodnú správu pre zákazníka som prepísal na „Ahoj. Ako ti môžeme pomôcť? :)“.

Nastavenia tlačidla

Ak vás nudí typická modrá farba Messengera, alebo chcete viac zladiť tlačidlo so vzhľadom stránky, môžete si zvoliť aj inú farbu.

Nakoniec napíšem adresu webu, kde sa bude tlačidlo zobrazovať a kód je na svete. Kliknutím naň sa vám skopíruje a do stránky ho môžete vložiť pomocou Google Tagmanager, alebo priamo cez administráciu eshopu.

Facebook na záver pekne poďakuje a tlačidlo môžete začať používať.

Chat s nahrávaním návštevníkov

Aj keď má Facebook obrovské množstvo používateľov, nie každý je tam zaregistrovaný. Preto niektorí klienti volia chatovacie okienko. Ja mám rád SmartSupp. Má mobilnú aplikáciu, takže kvôli odpovedi nemusím sedieť pri počítači.


Zdroj: smartsupp.com

Oproti Messengeru má veľkú výhodu: nahráva návštevníkov na webe. To môžete využiť na odhalenie častí stránok, ktorým zákazníci nerozumejú a „zaseknú“ sa na nich. Niečo podobné som písal v článku o nástroji HotJar. V neplatenej verzii sa videá mažú automaticky každý deň a správy v chate tiež nezostávajú naveky, ale len 14 dní.

SmartSupp si môžete na svoju stránku vložiť rovnako ako Messenger tlačidlo – cez Tagmanater alebo priamo cez administráciu eshopu. Registrácia a inštalácia zaberie len chvíľku a zvládne ju skoro každý.

SmartSupp je česká firma so sídlom v Brne. Ak si objednáte PRO verziu, dostanete k nej „za jeden“ domácej slivovice. 🙂 Tak šup registrovať:

Četovanie so zákazníkmi na webe – Messenger a SmartSupp
Páčil sa vám článok?