Tipy na lepší web

Ako zarábať na svojom webe – ako monetizovať web?

Väčšina webov má jasný cieľ – zarobiť peniaze. Bez nich by sa ťažko prevádzkoval. A jednom takom webe uvažujeme. Keď už sa tým zaoberám, tak som vám niektoré tipy spísal do článku. 

Začneme predajom služieb či produktov

Blog je veľmi dobrá pomôcka pri predaji vašich služieb alebo produktov. Napríklad ľudia, ktorí budú hľadať možnosti monetizácie webu, môžu natrafiť na tento článok a následne sa mi ozvať, že s niečím potrebujú pomoc.

Rovnako to platí aj pri predaji produktov. Chcete si kúpiť hojdaciu sieť ale rozmýšlate ako ju zavesíte? Dáte do Google „Ako zavesiť hojdaciu sieť“ a pravdepodobne ako prvý odkaz budete mať https://hojdi.sk/menu/zavesenie-hojdacej-siete.html. Keď už si na tejto stránke prečítate ako si ju zavesiť, pravdepodobne si tam tú sieť aj kúpite.

No dobre, ale čo ak nemáte žiadny produkt, alebo službu?

Predaj preklamy cez Google Adsense

Google Adsense je služba, ktorá bude na vašej stránke zobrazovať reklamy na iné weby. Vždy keď niekto klikne na reklamu, pripíše sa vám provízia. Tú si môžete po prekročení určite hranici nechať vyplatiť. U mňa to momentálne píše hranicu 70€.

Ak sa budete snažiť viac zarobiť tým, že si budete klikať na reklamy, tak máte smolu. Google to má dobre ošetrené a účet vám môže zablokovať. Mám odskúšané na vlastnej koži 😀 Ale o tom inokedy.

Zisk sa pohybuje rôzne. Kamarát má pri cca 70 tisíc návštev zruba 40€ mesačne.

Etarget

Táto služba funguje podobne ako Google Adsense. Viac k nej ale nemôžem napísať, lebo s ňou ešte nemám žiadne skúsenosti. Keď vyskúšam, tak niečo napíšem.

Priamy predaj reklamy

Ďalšia možnosť je reklamu predávať priamo. Oslovíte firmy, pre ktoré by bolo vhodné u vás inzerovať, dohodnete sa na cene a začnete zobrazovať ich bannery. Ich cena záleži do umiestnenia a veľkosti. Väčší banner na veľmi navštevovanej stránke bude stáť viac, ako nejaký maličký skrytý niekde bokom, kam nikto nepozerá.

PR články

Ďalšia možnosť ako si zarobiť je uverejňovať na vašom webe PR články iných firiem. Napríklad ja by som mohol napísať ako vytvoriť eshop s čo najnižšími nákladmi a ľudí odkázať na demoveziu tohto eshopu. Za tento článok dostanem zaplatené.

Spätné odkazy

Odkazy sa stále nakupujú. Môžete využiť už existujúci článok, do ktorého len pridáte odkaz na web inej firmy. Oni sa vám z to finnačne odvďačia. S odkazmi to ale netreba preháňať aby ste nedostali od Google ban.

Affiliate marketing

Inými slovami provízny predaj. Ak si zoberieme príklad s článkom o vytvorení eshopu, mohli by ste to trošku vylepšiť. A to tak, že by vám neplatili za článok, ale za vykonanú akciu. Napríklad si niekto zaregistruje demoverziu, prípadne ak si eshop zakúpi. Záleží od nastavenia affiliate kampane.

Firmy majú buď svoje vlastné nástroje na affiliate. Napríklad alza alebo mall. Využiť môžete aj službu dognet – zaregistrujete sa, umiestníte kampaň a môžete zarábať. Jednoduché, že?

Ebook

Tu už celkom nejde o to, predávať len reklamu, ale predávať aj nejaký produkt. V tomto prípade knižku, ktorú si ľudia vedia priamo stiahnuť. Výhodou elektronických kníh je, že keď systém raz nastavíte, tak sa knižka predáva sama. Odpadáva balenie a odoslielanie produktu. Toto všetko vie automat spraviť za vás.

 

Článok som publikoval z určitého dôvodu, ale ešte ho upravím a doplním záver 🙂

Ako zarábať na svojom webe – ako monetizovať web?
Páčil sa vám článok?