Ako zarábať na svojom webe – ako monetizovať web?

Väčšina webov má jasný cieľ – zarobiť peniaze. Bez nich by sa ťažko prevádzkoval. Práve sa tým trochu zaoberám, tak som vám niektoré tipy spísal do článku.

Začneme predajom služieb či produktov

Blog je veľmi dobrá pomôcka pri predaji vašich služieb alebo produktov. Napríklad ľudia, ktorí budú hľadať možnosti monetizácie webu, môžu natrafiť na tento článok a následne sa mi ozvať, že s niečím potrebujú pomoc.

Rovnako to platí aj pri predaji produktov. Chcete si kúpiť hojdaciu sieť, ale rozmýšlate, ako ju zavesiť? Dáte do Google „Ako zavesiť hojdaciu sieť“ a pravdepodobne ako prvý odkaz budete mať https://hojdi.sk/menu/zavesenie-hojdacej-siete.html. Keď už si na tejto stránke prečítate, ako si ju zavesiť, pravdepodobne si tam tú sieť aj kúpite.

No dobre, ale čo ak nemáte žiadny produkt, alebo službu?

Predaj reklamy cez Google Adsense

Google Adsense je služba, ktorá bude na vašej stránke zobrazovať reklamy na iné weby. Vždy, keď niekto klikne na reklamu, pripíše sa vám provízia. Tú si môžete po prekročení určitej hranice nechať vyplatiť. U mňa to momentálne píše hranicu 70€.

Ak sa budete snažiť viac zarobiť tým, že si budete klikať na reklamy, tak máte smolu. Google to má dobre ošetrené a účet vám môže zablokovať. (Mám odskúšané na vlastnej koži. 😀) Ale o tom inokedy.

Zisk sa pohybuje rôzne. Kamarát má pri cca 70 tisíc návštev mesačne odmenu zhruba 40€. Nie je to ktoviečo, ale lepšie ako nič, však?

Etarget

Táto služba funguje podobne ako Google Adsense. Viac k nej ale nemôžem napísať, lebo s ňou ešte nemám žiadne skúsenosti. Keď vyskúšam, tak niečo napíšem.

Priamy predaj reklamy

Ďalšia možnosť je reklamu predávať priamo. Oslovíte firmy, pre ktoré by bolo vhodné u vás inzerovať, dohodnete sa na cene a začnete zobrazovať ich bannery. Ich cena záleží od umiestnenia a veľkosti. Väčší banner na veľmi navštevovanej stránke bude stáť viac, ako nejaký maličký skrytý niekde bokom, kam nikto nepozerá.

PR články

Ďalšia možnosť ako si zarobiť je uverejňovať na vašom webe PR články iných firiem. Napríklad ak by som mohol napísať, ako vytvoriť eshop s čo najnižšími nákladmi a ľudí odkázať na demoveziu tohto eshopu, tak  tento článok dostanem zaplatené. Samozrejme, ak sa predtým s danou firmou dohodnem.

Spätné odkazy

Odkazy sa stále nakupujú. Môžete využiť už existujúci článok, do ktorého len pridáte odkaz na web inej firmy. Oni sa vám za to finačne odvďačia. S odkazmi to ale netreba preháňať, aby ste nedostali od Google ban.

Affiliate marketing

Inými slovami provízny predaj. Ak si zoberieme príklad s článkom o vytvorení eshopu, mohli by ste to trošku vylepšiť. A to tak, že by vám neplatili za článok, ale za vykonanú akciu. Napríklad si niekto zaregistruje demoverziu, prípadne ak si eshop zakúpi. Záleží od nastavenia affiliate kampane.

Firmy môžu mať svoje vlastné nástroje na affiliate. Napríklad Alza alebo Mall. Využiť môžete aj AffilBox – zaregistrujete sa, umiestníte kampaň a môžete zarábať. Jednoduché, že?

Pekný príklad je aj superfaktúra – nedostanete priamo provízu za registráciu zákazníka, ale ak s ikúpi predplatné, môžete mať odmenu každý mesiac. A s pribúdajúcimi počtami zákazníkov sa vám odmena zvyšuje.

Ebook

Tu už celkom nejde o to, predávať len reklamu, ale predávať aj nejaký produkt. V tomto prípade knižku, ktorú si ľudia vedia priamo stiahnuť. Výhodou elektronických kníh je, že keď systém raz nastavíte, tak sa knižka predáva sama. Odpadáva balenie a odosielanie produktu. Toto všetko vie automat spraviť za vás.

Profily na sociálnych sieťach

Dnes veľa ľudí na instagrame a iných platformách zbiera followerov. To isté môžeš robiť aj ty. Ak budeš mať zaujímavé čísla fanúšikov, možno sa ti ujde spolupráca s nejakou firmou.

Celý článok vznikol ako malý „rešerš“ možností pre jeden náš miniprojekt. Potrebovali sme si zarobiť nejaké peniažky, aby sme nemuseli všetko platiť zo svojho. Výsledok je taký, že to aj tak platíme zo svojho. Takže ak sa nechceš venovať predaju cez internet naplno, tak ani nezačínaj. Zabiješ čas. V každom prípade však držím palce, ak sa už na to dáš 🙂

Rate this post