Marketing

Čo som si odniesol zo školenia o obsahovom marketingu

Nemám rád vstávanie o piatej, no prekonal som sa. O šiestej sedím v aute – smer školenie v Samsidigital. Prišiel som o hodinu skôr, tak ešte hľadím na chodbe do notebooku a dorábam sľúbené veci.

Hotovo. Ide sa počúvať.

Prebralo sa veľa vecí, no spomeniem len podľa mňa najdôležitejšie.

1. Buďte konzistentní – používajte napr. rovnaký štýl fotiek pri článkoch, rovnaké písma, navrhnite si „Tone of voice“ a dodržiavajte ho. Ak sa rozhodnete tikať – tikajte všade.

Prečo to je pre mňa dôležité?

Napríklad na fotokrúžku sme používali raz tikanie, raz vykanie. Názvy eventov neboli jednotné, cover fotky boli často krát iné a bez vloženého „niečoho“, podľa čo nás mohli ľudia rozoznať od zvyšných fotiek na Facebooku. To celé vytvára zmätok okolo „značky“. Ak by boli príspevky vizuálne podobné, dali by sa ľahšie rozlíšiť.

Úloha na najbližšie obdobie: držať sa jedného štýlu

2. Youtube vs. Facebook – dávate rovnaké videá na obe služby? Pravdepodobne robíte chybu. Správanie ľudí na týchto dvoch službách je odlišné. Možno to poznáte podľa seba – FB scrollujete v autobuse, na záchode, pri čakaní na obed,… Väčšinou nechcete aby vám začal hrať zvuk. Na youtube je to iné – vyhľadávate čo vás zaujíma a zvuk je len vítaný. V číslach je to takto: FB 85% prehratí videí je bez zvuku, YT: 98% prehratí videí je so zvukom.

Zaujímavosť: Ak sa videám venujete hlbšie, asi to už viete. Na FB sa videnie videa započíta po 3 sekundách. Na Youtube po 30 sekundách. Takže ak sa tešíte z 9000 videní videa na FB, tých reálnych pozretí aspoň do tretiny dĺžky videa môže byť podstatne menej.

3. Tvorte kvalitný obsah. To neznamená, že musí byť video nahraté v 4K. Musí mať pre ľudí prínos. Napríklad Centrum kočíkov Nitra – video nahrávané na mobile, bez externého mikrofónu, bez statívu, nastrihané na mobile.  A napriek tomu tomu majú niektoré videá aj vyše 2 tisíc zhliadnutí. Majú zaujímavý obsah. Idete si kúpiť kočík? Neviete ako ho poskladať? Ako dať dole koleso? Všetko vám povedia vo videu a vy si do predajne môžete prísť už pre konkrétny kočík. Jednoducho si ho vyberiete na interne.

Keby si mám zo školenia zapamätať len jednu vec…

Najlepšiu vec, ktorú som si odniesol zo školenia je rozmýšľanie nad obsahom. Donedávna som si rozmyslel, čo ideme napísať. Potom sme z článku vytvárali ďalšie menšie „obsahy“ ako posty na FB, instragram, ….

No ale Kamil povedal jednu múdru vec.

Ako prvé rozmýšľajú nad tým, čo idú natočiť. Robia video. A z neho potom vznikajú ďalšie formáty – článok na blog, príspevky na FB, instragram, newslettre,….

Preto som som sa po zvážení rozhodol, že budem tvoriť viac videí. Tak prečo toto píšem? Nie každý je ochotný stáť pred kamerou a natáčať sa. Ja tiež veľmi nie. Preto svoje občasné príspevky nechám len v písanej forme. Na videá pre iné firmy to zariadim inak 🙂

Čo som si odniesol zo školenia o obsahovom marketingu
4 (80%) 1 vote