Nesedí vám počet preklikov z Facebooku v Google Analytics?

Chcel som, aby si jeden článok prečítalo viac ľudí. Tak som ho podporil pomocou reklamy na Facebooku. Výsledok – za 3 dni 65 preklikov. Lenže Analytics si myslí niečo iné. Podľa neho tam prišlo ľudí iba 6. Ako to je možné?

Stránka nemá veľa článkov a ani návštev. Analytics pre túto stránku sledujem len občas. Vôbec som si tento problém neuvedomil a ani nevšimol. Pritom u klientov to nastavujem ako prvé. Pozeral som sa na čísla cez Správanie – Všetky stránky. A tam stačí vidieť prvých 10. Ostatné sú už nezaujímavé. Ale dnes som klikol na Správanie – Vstupné stránky. A hneď mi to bolo jasné. Facebook totižto adresy označuje identifikátorom. Takže to vo výsledku vyzeraná takto:

https://totojemojastranka.sk/clanok-o-auticku/?fbclid=iJNFuNobnbU98NhbNAbniUqNwonfONbiDSANJnfiwjfno8U0nif8SJDFN

A každá návšteva má jedinečné ID. Preto mi v Analytics vzniklo vyše 50 riadkov, ktoré ale mali byť spolu v jednom.

Riešenie – ako odstrániť FBCLID

Našťastie je to jednoduché.
Stačí si otvoriť Správcu – Stĺpec „Zobrazenie“ – Nastavenie zobrazenia

Do „Vylúčiť parametre dopytu z webovej adresy“ napíšete fbclid. To isté môžete spraviť aj Google – gclid. A odteraz sa budú všetky návštevy zapisovať do jedného riadku.

Avšak toto nie je jediná vec, kde fbclid robí škodu. Odporúčam preto tento parameter minimálne odstrániť cez ešte Searchconsole.

Ďalšia skúsenosť kedy bol parameter na škodu

Nedávno som na Google vyhľadávaní klikol na reklamu. Tá ma poslala na neexistujúcu stránku. Ako je to možné? Stránka totižto bola prerobená. Reklama ukazovala na Pôvodnú stránku, ktorá ale bola presmerovaná na Novú stránku. Lenže Google automaticky dosadil svoj parameter gclid do adresy. A s týmto parametrom v adrese presmerovanie nefungovalo. Po zmazaní parametra z adresy som sa dostal na Novú stránku. Kto vie o koľko peňazí firma prišla kvôli takejto „drobnosti“?

Nechcete podobným spôsobom prichádzať o peniaze? Zavolajte mi.

Rate this post