Začíname s eshopom

Klasifikačná analýza kľúčových slov – vyhodené peniaze?

Klasifikačná analýza kľúčových slov vám pomôže vytvoriť komplet celú štruktúru vášho webu. Okrem toho dostanete nekonečne veľa tipov aj na vytváranie obsahu na vašom blogu. Ak vám je stále ľúto investovať peniaze do tejto analýzy, teraz si na konkrétnom príklade ukážeme, prečo by ste ju rozhodne nemali vynechať.

Čo to táto analýza vôbec je?

V skratke – je to zoznam všetkého, čo ľudia vyhľadávajú na internete a súvisí to s vašim podnikaním. Teda nie len to, čo si myslíte, že ľudia hľadajú. Ale to, čo reálne hľadajú. Plus je to pekne učesané, by sa s tým dalo ďalej pracovať.

Na čo mi je takáto analýza?

Predstavte si, že predávate záhradnú techniku a jedna z vecí, ktorú predávate, je vyžínačka. Teda aspoň vy to pod týmto názvom poznáte.

Rozhodnete sa kategóriu produktov nazvať „vyžínačky“. Už ste niečo o SEO počuli a tak si spravíte „optimalizáciu“ na slovo vyžínačka.

Takisto, každý produkt bude začínať slovom „vyžínačka“ a nad zoznam produktov napíšete krátky text o vyžínačkách. Problém ale je, že veľa ľudí tento nástroj pozná pod slovom krovinorez. Alebo je to pre nich strunová kosačka. Alebo len kosačka.

A teraz prichádza na scénu klasifikačná analýza kľúčových slov. Keby ju máte spravenú už predtým, tak by ste vedeli, že:

  • vo všeobecnosti používa slovo „vyžínačka“ tak málo ľudí, že sa vám neoplatí na toto slovo optimalizovať web (toto je prudko vymyslené pre ukážkové účely tohto článku).
  • tým pádom, ak budú vaši potenciálni zákazníci hľadať vyžínačku hlavne pod slovom krovinorez, tak produkt nenájdu, pretože kategória nie je správne pomenovaná.
  • aj keď už viete, že vaši zákazníci používajú primárne slovo krovinorez, možno neviete, že používajú aj rôzne slovné spojenia, ktoré môžu byť pre vás užitočné, ako napr. benzínový krovinorez.

Z tohto vyplýva, že analýza slúži na správne pomenovanie kategórií, produktov, stránok, a pod. Ale to stále nie je všetko.

Čo sa dozviem z klasifikačnej analýzy kľúčových slov?

  • Pod akými slovami ľudia hľadajú moje produkty alebo služby
  • V akých frázach ich používajú najčastejšie (napr. benzínový krovinorez husquarna)
  • Aký je objem týchto vyhľadávaní mesačne
  • Aká veľká je konkurencia vo vyhľadávaní pri daných slovách

A ešte raz zopakujeme, načo je nám to dobré

Aby sme vedeli, ako nazvať kategórie v eshope, mohli zvoliť efektívnejšie názvy produktov, na aké slová optimalizovať danú kategóriu, aké iné kategórie vytvoriť – napríklad spomínané benzínové krovinorezy, či dať produkty do kategórie alebo do filtrovania. Tiež sa môžem rozhodnúť, na ktoré slová a frázy budem eshop optimalizovať – aby sme sa nesnažili natlačiť tam, kde je obrovská konkurencia.

Keď to zhrniem, klasifikačná analýza kľúčových slov vám pomôže vytvoriť komplet celú štruktúru vášho webu. A okrem toho dostanete nekonečne veľa tipov na vytváranie obsahu na vašom blogu.

Ukážka z praxe

Jeden z pripravovaných eshopov, ktoré budem robiť, mal byť zameraný čisto na predaj obojkov, postrojov a vôdzok pre psov.

Pred analýzou som vedel, že ľudia asi hľadajú:

  • vôdzky, ale aj vodítka
  • obojky, ale aj kožené obojky
  • vodítko, ale aj flexi vodítko
  • postroj, ale aj popruhy pre psov

Všetky slová, ktoré mi napadli, som naťukal do nástrojov určených k tejto analýze. Ale o nich a aj o tom, ako spraviť analýzu kľúčových slov, si povieme neskôr. Po uprataní dát som zistil, že ľudia hľadajú aj:

  • vodítka pre malé psíky
  • vybíjaný obojok pre staforda, červený obojok pre yorkšíra alebo retiazku pre ovčiaka
  • samonavíjacie vodítko
  • obojok proti štekaniu, elektrický obojok či elektronický obojok

Hneď som získal tipy, aké slová použiť v popise kategórii alebo v popise samotných produktov, mohol som sa pohrať s vytváraním rôznych kategórii alebo filtrovaním produktov, plus som získal veľa nápadov na články na blog.

Pretože ľudí zaujíma napríklad aj to, ako správne vybrať obojok, ako vybrať správny postroj či ako vybrať kliešťa. Niekto chcel vedieť, ako odnaučiť psa štekať, niekto zasa naučiť psa štekať na povel, niekto má problém s tým, že mu pes z domu uteká, niekto s vyskakovaním psa po návštevách. Inšpirácie bolo zrazu vyše hlavy.

Dúfam, že teraz sa už na klasifikačnú analýzu kľúčových slov nebudete pozerať ako na vyhodené peniaze, ale ako na rozumnú investícii do informácii, ktoré vám vedia zarobiť peniaze privedením správnych zákazníkov na správnu stránku.

Ak máte záujem o klasifikačnú analýzu kľúčových slov, budem rád ak ma kontaktujete.

Klasifikačná analýza kľúčových slov – vyhodené peniaze?
Páčil sa vám článok?