Marketing

Ako získať nápady na písanie článkov

Výborný obsah na vašej stránke vám môže len pomôcť. Je dobré sa preto naučiť písať články pravidelne. Stretávam sa ale  tým, že klienti nevedia o čom by písali. Preto vám prinášam krátky článok o tom, ako získať nápady na písanie článkov.

Zopár klientov si myslelo, že najväčší problém je, že nemajú o čom písať. Po tom, ako som im ukázal, Ako získať nápady na písanie článkov, sa dostali do stavu, kedy nápady vôbec neboli problém. Problém bol čas. Nemali ich kedy písať. Dnes vám preto prinášam pár tipov na to, ako si zaplniť redakčný kalendár na rok dopredu.ako-ziskat-napady-na-pisanie-clankov-matej-gellen-tvorba-web-stranok-eshopov-levice

Predajňa

Ak máte predajňu alebo sa nejako inak stretávate so svojimi zákazníkmi, čo asi robí každý, tak máte kopu nápadov rovno pred sebou. Zákazníci sa vás denno denne pýtajú rôzne otázky ohľadom vašich produktov. Nevedia ako na údržbu kosačky po kosení? Napíšte o tom. Nevedia, ako sa rozhodnúť medzi tým a tým modelom postrekovača? Napíšte porovnanie. Ak a vás to niekto pýta v predajni, určite to niekto hľadá aj na internete.

Vyhľadávač

V dnešnej dobe mobilov sa vyhľadávanie na internete používa ešte viac ako kedykoľvek predtým. Keď neviem ako dať dole kryt z kosačky – vyberiem mobil a pozriem si to na internete. Preto je dobré vedieť, čo ľudia na internete hľadajú. Na to môžete použiť rôzne nástroje.

Jeden z nich je Keyword Planner od Google. Tento nástroj sa používa pri tvorbe PPC kampaní, no pomôže vám aj pri plánovaní článkov. Google vám tu napíše počet vyhľadávaní danej frázy za mesiac a ponúkne vám aj podobné výrazy.

tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordplanner-1

Druhý, ktorý používam, je Keywordtool.io. Zadáte do neho slovo – napríklad „kosačka na trávu“ a on vám ponúkne všetko, čo ľudia do vyhľadávaču píšu spolu s týmto kľúčovým slovom.

tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordtoolio-1 tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordtoolio-2

Konkurencia

Jedným zo spôsobov, ako získať nápady na články, je pozrieť sa ku konkurencii. Priebežne si ukladajte témy článkov a raz za čas sa na ne pozrite. Buď si napíšte rovnaký obsah, ale lepšie, ako vaša konkurencia, alebo skúste nájsť niečo, o čom ešte nepísali.

Facebookové skupiny a diskusné fóra

Ľudia riešia v diskusiách kadečo. Aj to, či majú ísť so zlomenou nohou k doktorovi alebo počkať, ako sa zahojí sama. Ale dajú sa tam nájsť aj seriózne problémy a vy si z nich môžete zobrať inšpiráciu na písanie článku. A ako bonus tam potom môžete článok zverejniť a získať spätný odkaz a návštevníkov na web.

Newslettery

Rád si čítam newslettery, ktoré majú dobrý obsah. Nebaví ma to dlho. Ale aj tak ich nezmažem. Pretože raz za čas na pozriem o čom mi píšu. A veruže nie raz som práve v newsletteroch našiel pekný nápad na článok.

Vaše predchádzajúce články

Posledná inšpirácia na dnes na témy článkov sú vaše predchádzajúce články. Uvediem príklad na článku, ktorý práve čítate. Najbližšie by som mohol písať o:

  1. Redakčný kalendár – čo je to a prečo je dobré ho používať
  2. PPC kampane – čo to je, výhody, ako s nimi začať,…
  3. Ako získavať spätné odkazy na web
  4. Ako založiť facebookovú skupinu – a načo to je dobré
  5. Ako vytvárať newslettery

Takže vidíte samy, že z jedného článku, môže byť ďalších 5. A z nich ďalších 5 – to už ich je 25. Pri frekvencii jedného článku za týždeň, máte témy na pol roka. A popri nich sa nájdu bez problémov ešte ďalšie a máte témy aj na rok.

Ušetrite si čas vymýšľaním článkov a nechajte si texty vyšperkovať copywriterom. Stačí ma kontaktovať.

Ako získať nápady na písanie článkov
4 (80%) 2 votes