Ako získať nápady na písanie článkov

Výborný obsah na vašej stránke vám môže len pomôcť – a z tohto dôvodu je dobré naučiť sa písať články pravidelne. Často sa však stretávam s tým, že klienti nevedia o čom by písali, preto vám prinášam krátky článok o tom, ako získať nápady na písanie článkov.

Niektorí klienti, ktorí mali záujem publikovať pravidelný obsah, tvrdili, že nemajú o čom písať. No po tom, ako som im ukázal tento článok, zistili, že nápady vôbec neboli problém. Problém bol čas. Nemali ich kedy písať. Dnes vám preto prinášam pár tipov na to, ako si zaplniť redakčný kalendár na rok dopredu.ako-ziskat-napady-na-pisanie-clankov-matej-gellen-tvorba-web-stranok-eshopov-levice

Predajňa

Ak máte predajňu alebo sa akýmkoľvek iným spôsobom so svojimi zákazníkmi osobne stretávate, máte kopu nápadov rovno pred sebou. Zákazníci sa vás denno-denne pýtajú rôzne otázky ohľadom vašich produktov.

Nevedia ako na údržbu kosačky po kosení? Napíšte o tom. Nevedia, ako sa rozhodnúť medzi tým a tým modelom postrekovača? Napíšte porovnanie. Ak sa vás to niekto pýta v predajni, určite to niekto hľadá aj na internete.

Vyhľadávač

V dnešnej dobe mobilov sa vyhľadávanie na internete používa ešte viac ako kedykoľvek predtým. Keď neviem, ako dať dole kryt z kosačky – vyberiem mobil a pozriem si to na internete. Preto je dobré vedieť, čo ľudia na internete hľadajú. Na to môžete použiť rôzne nástroje.

Jeden z nich je Keyword Planner od Google. Tento nástroj sa používa pri tvorbe PPC kampaní, no pomôže vám aj pri plánovaní článkov. Google vám tu napíše počet vyhľadávaní danej frázy za mesiac a ponúkne vám aj podobné výrazy.

tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordplanner-1

Druhý, ktorý používam, je Keywordtool.io. Zadáte do neho slovo – napríklad „kosačka na trávu“ a on vám ponúkne všetko, čo ľudia do vyhľadávača píšu spolu s týmto kľúčovým slovom.

tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordtoolio-1 tvorba-eshopov-levice-matej-gellen-keywordtoolio-2

Konkurencia

Jedným zo spôsobov, ako získať nápady na články, je pozrieť sa na konkurenciu. Priebežne si ukladajte témy článkov a raz za čas sa na ne pozrite. Buď napíšte rovnakej téme, ale kvalitnejšie ako vaša konkurencia, alebo skúste nájsť niečo, o čom ešte nepísali.

Facebookové skupiny a diskusné fóra

Ľudia riešia v diskusiách kadečo. Niekedy aj to, či majú ísť so zlomenou nohou k doktorovi alebo počkať, ako sa zlomenina zahojí sama. Našťastie, dajú sa tam nájsť aj seriózne problémy týkajúce sa vášho biznisu a vy si z nich môžete zobrať inšpiráciu pre váš nový článok. A ako bonus tam často môžete svoj článok neskôr zverejniť, získať spätný odkaz a návštevníkov na web.

Newslettere

Rád si čítam newslettere, ktoré majú dobrý obsah. Nebaví ma to dlho. Ale aj tak ich nezmažem. Pretože raz za čas na pozriem o čom mi píšu. A veruže nie raz som práve v newsletteroch našiel pekný nápad na článok.

Vaše predchádzajúce články

Posledná inšpirácia na dnes na témy článkov sú vaše predchádzajúce články. Uvediem príklad na článok, ktorý práve čítate. Najbližšie by som mohol písať o:

  1. Redakčný kalendár – čo je to a prečo je dobré ho používať
  2. PPC kampane – čo to je, výhody, ako s nimi začať,…
  3. Ako získavať spätné odkazy na web
  4. Ako založiť facebookovú skupinu – a načo to je dobré
  5. Ako vytvárať newslettere

Takže vidíte sami, že z jedného článku môže byť ďalších 5. A z nich ďalších 5 – to už ich je 25. Pri frekvencii jedného článku za týždeň, máte témy na pol roka. A popri nich sa nájdu bez problémov ešte ďalšie a máte témy aj na rok!

Ušetrite si čas vymýšľaním článkov a nechajte si texty vyšperkovať copywriterom. Stačí ma kontaktovať.

4.3/5 - (3 votes)