„Návštevy z mobilných zariadení stúpli na [doplňte]%“. Pokec.sk má možno 40%, stránka s mikroelektronikou možno 2%. Preto je najlepšie, ak si do danej vety doplníte vlastné číslo.
Ako zistím počet vyhľadávaní a návštev z mobilov?
Na všeobecné číslo z vášho odboru použite Keyword Planner od Google. Na zistenie návštev vašej stránky požite Google Analytics. Na obe je potrebné byť prihlásený.
Keyword Planner
Po prihlásení máte na výber z pár možností:
Vyplňte prvú a napíšte všetky kľúčové slová, ktoré Vám napadnú v súvislosti s Vaším podnikaním. Nezabudnite nastaviť slovenský jazyk a Slovensko.
Kliknite na získať návrhy. Zobrazí sa Vám prehľad a modrý graf. V jeho nastaveniach vyberte „Trendy mobilných zariadení“ a zobrazí sa Vám upravený graf:
Na ňom vidno porovnanie celkového vyhľadávania vs. vyhľadávania na mobiloch.
Mobilné návštevy na Vašej stránke
Otvorte si Google Analytics. V časti Publikum – Mobilné zariadenia vidíte počet návštev z mobilných zariadení na Vašej stránke.
Priamo s tým súvisí správne zobrazenie stránky na týchto zariadeniach. O to sa postará responzívny dizajn. Ten prispôsobuje vzhľad stránky použitému zariadeniu.
Pri vyhľadávaní cez mobil Vás upozorní, ktoré stránky sú optimalizované pre mobily:
Mať stránku, ktorá sa správne zobrazí v mobiloch je dnes už povinnosť. Či to Vaša stránka spĺňa zistíte jednoducho:
- otvorte si svoju stránku v mobile
- overte si správnosť zobrazenia v nástroji od Google
Ak chcete web, ktorý sa správne zobrazuje v mobiloch, napíšte mi / zavolajte mi, a dohodneme sa na vhodnom riešení.