Ako zistiť počet návštev z mobilov

„Návštevy z mobilných zariadení stúpli na [doplňte]%“. Pokec.sk má možno 40%, stránka s mikroelektronikou možno 2%.  Preto je najlepšie, ak si do danej vety doplníte vlastné číslo.

Ako zistím počet vyhľadávaní a návštev z mobilov?

Na všeobecné číslo z vášho odboru použite Keyword Planner od Google. Na zistenie návštev vašej stránky požite Google Analytics. Na obe je potrebné byť prihlásený.

Keyword Planner

Po prihlásení máte na výber z pár možností:

Možnosti v KW Planner

Vyplňte prvú a napíšte všetky kľúčové slová, ktoré Vám napadnú v súvislosti s Vaším podnikaním. Nezabudnite nastaviť slovenský jazyk a Slovensko.

Nastavenia vyhľadávania

Kliknite na získať návrhy. Zobrazí sa Vám prehľad a modrý graf. V jeho nastaveniach vyberte „Trendy mobilných zariadení“ a zobrazí sa Vám upravený graf:

Porovnanie desktop - mobile

Na ňom vidno porovnanie celkového vyhľadávania vs. vyhľadávania na mobiloch.

Mobilné návštevy na Vašej stránke

Otvorte si Google Analytics. V časti Publikum – Mobilné zariadenia vidíte počet návštev z mobilných zariadení na Vašej stránke.

Google analytics - mobilné zariadené

Priamo s tým súvisí správne zobrazenie stránky na týchto zariadeniach. O to sa postará responzívny dizajn. Ten prispôsobuje vzhľad stránky použitému zariadeniu.

Responzívne zobrazenie
Správne / Nesprávne

Pri vyhľadávaní cez mobil Vás upozorní, ktoré stránky sú optimalizované pre mobily:

Optimalizované pre mobili

Mať stránku, ktorá sa správne zobrazí v mobiloch je dnes už povinnosť. Či to Vaša stránka spĺňa zistíte jednoducho:

  1. otvorte si svoju stránku v mobile
  2. overte si správnosť zobrazenia v nástroji od Google

Ak chcete web, ktorý sa správne zobrazuje v mobiloch, napíšte mi / zavolajte mi, a dohodneme sa na vhodnom riešení.

4/5 - (1 vote)