Marketing

Posielanie hromadných emailov

Nezáleží na tom, či máte eshop alebo inú predajnú stránku. Ak to s biznisom myslíte vážne, posielanie emailov vás neminie. Nebudú to však dva-tri, ale možno tritisíc. Veľa závisí od toho, ako aktívne budete emailové adresy zbierať. A znova: ak to myslíte vážne, budete ich potrebovať zbierať. V tomto článku sa nebudeme zaoberať spôsobom, ako písať emaily, ale ako ich posielať.

Posielať emaily môžete dvoma spôsobmi:

  1. ručne
  2. automaticky

Najskôr ich však musíte získať. Ak máte eshop, určite nejaké máte. Pri objednávke zákazník zaškrtne, či chce aby ste mu posielali reklamné emaily. Ak áno, môžete mu email poslať. Ďalšie spôsoby si opíšeme nabudúce, dnes sa zameriame na tieto dva.

Posielanie emailov ručne

Grandma
Zdroj: http://knowyourmeme.com/

Už máte emailovú adresu. Môžete ju zadať a napísať email. Či už cez gmailthunderbird alebo cez hocičo, čo používate na posielanie emailov. Gratulujem, hotovo. Teraz si ale predstavte, že máte 30 tisíc emailov v databáze. Budete ich posielať po jednom? Áno, bolo by to veľmi zdĺhavé. Možno sa vo vašom emailovom klientovi dajú vytvoriť skupiny a viete email poslať celej skupine naraz. V tom prípade je vaše posielanie emailov čiastočne automatizované. Vašou úlohou je len manuálne pridávať emailové adresy do skupiny.

Automatické posielanie emailov

Čiastočne som ho popísal v predchádzajúcom bode. Na jeden klik odošlete aj 30 tisíc emailov. Problém je, že váš poskytovateľ emailov vám to asi nedovolí. Ľahko by mohol byť označený za spam server. Ale riešenie existuje. Dajú sa využiť rôzne služby, jedna rovno od susedov –  smartemailing alebo zahraničnú službu Mailchimp.

automatické posielanie emailov
Náhľad do administrácie mailchimp

Výhody:

  • Vytváranie rôznych kampaní
  • Vyhodnocovanie kampaní (štatistiky)
  • Automatické zbieranie emailov
  • Zaraďovanie emailov do skupín
  • a veľa ďalších…

A/B testovanie emailov

Na mailchimpe mám rád možnosť testovať emaily. Funguje veľmi jednoducho. Pripravíte si dve verzie emailu. Nastavíte, akej veľkej časti skupiny sa majú poslať tieto „skúšobné“ emaily. Po určitom čase sa vyhodnotia, ktorý bol úspešnejší a na zvyšné adresy budete posielať víťazný email.

Odhlásenie z emailov

Každému adresátovi emailu musíte dať možnosť odhlásiť sa z odoberania emailov. To za vás zabezpečia spomínané systémy. Najčastejšie sa tento odkaz nachádza v pätičke emailu.

To by bolo na dnes všetko. Ak chcete pomôcť s rozosielaním emailov, tak mi napíšte na matej@gellen.sk

Posielanie hromadných emailov
Páčil sa vám článok?