Meníte web? Meníte dodávateľa? Na toto si dajte pozor:
- Presmerovanie stránok na nové URL
- Grafika novej stránky
- Import dát
Pozrime sa na to bližšie:
Presmerovanie na nové URL
Aj keď obsah zostane, pri novom systéme sa často menia adresy. Pôvodná adresa môže vyzerať takto: www.vasadomena.sk/category/automobily/clanok/pozicovna-aut
V novom systéme môže mať adresa formu takúto: www.vasadomena.sk/pozicovna-aut
Ak ľudia prídu na váš web z Google, dostanú sa na neexistujúcu stránku. Google po čase tieto adresy vyhodí z indexu. Aby ste tomuto predišli, treba adresy trvalo presmerovať.
To isté sa bude diať aj so spätnými odkazmi – ľudia cez ne prídu na neexistujúcu stránku a odídu. Presmerovaním sa dostanú na správnu. Získavanie kvalitných spätných odkazov nie je jednoduché. Preto by bola škoda, keby ste ich takto zahodili.
Grafika novej stránky
- Máte stránku z čias CRT monitorov?
- Máte presné dôvody na zmenu dizajnu?
- Má Váš grafik prístup k webovej analytike?
Ak ste odpovedali 3x áno, možno by mal význam redizajn. Ak je aspoň jedna odpoveď nie, určite nerobte novú grafiku. Radšej sa dopredu poraďte.
Možno si myslíte, že Vaša stránka je zastaralá, málo „sexy“, horšia než u konkurencie? To je Váš názor. Koľko krát ste na Vašej stránke nakupovali Vaše produkty? Aj som si myslel. Ale nakupujú u Vás zákazníci. Zmenou dizajnu ich prinajlepšom nahneváte, v horšom prípade odídu, lebo sa naplašia, že prišli inde ako chceli.
Pekným príkladom je:
Autobazar.eu – Január 2011 – po týždni sťažovania sa vrátili späť k pôvodnému vzhľadu a úpravy robia postupne. Zmena bola sprevádzaná veľkým prepadom návštevnosti a odchodom zákazníkov ku konkurencii
Import dát
20 tisíc produktov v eshope nepôjde prehodiť len tak ľahko ako pár stránok webu. Spýtajte sa nového dodávateľa či Vám s vie pomôcť. Napríklad tým, že exportuje staré dáta, upraví súbor a importuje ich do nového systému. Alebo vytvorí napojenie na Váš ekonomický systém.
Rada na záver – nehľadajte dodávateľa
Ak meníte aj dodávateľa webu, hľadajte radšej partnera. Nájdite si takého partnera na tvorbu webu alebo eshopu, s ktorým môžete byť aj kamarát.
Tvorba eshopu nie je montovanie zárubní – nahodia sa a hotovo. Web sa stále vyvíja a vy budete potrebovať ísť s dobou. To znamená, že budete často v kontakte s Vaším dodávateľom. Teda po novom – partnerom. Moja predstava dodávateľa je taká, že príde, vyloží/upraví/…, spíše novú objednávku, odíde. A to pri webe nestačí.
Ak Vás článok zaujal, môžete to skúsiť aj so mnou. Stačí mi zavolať.