Ako získavať spätné odkazy

Správne spätné odkazy vám vedia vylepšiť pozície vo vyhľadávaní. Niektoré sa objavia samé od seba, niektoré treba aktívne naháňať. Dnes sa pozrieme na to, ako tieto spätné odkazy získať.

Základom je mať vytvorenú webovú stránku – a na nej zaujímavý obsah pre vašu cieľovú skupinu.

Ak je obsah pre návštevníkov hodnotný, možno naň budú odkazovať sami od seba. A to je jeden zo spôsobov ako získavať spätné odkazy – mať taký namakaný obsah, že o ňom budú všetci na internete hovoriť.

ako-ziskavat-spatne-odkazy-matej-gellen-tvorba-web-stránok-eshopov-levice

Nie je to však jediný spôsob.

Publikovanie PR článku

Rozdiel je len v tom, že článok nepíšete na vašom webe, ale na nejakom inom. Buď ho vymyslia za vás, alebo ho vytvoríte vy. V samotnom článku sa potom nachádza odkaz na vašu stránku. Za takýto článok si ale musíte zaplatiť. Niekedy sa však podarí spraviť aj článok „zdarma“.

Prezentácia

Ak už máte vytvorený super článok, môžete si z neho nachystať prezentáciu. Tú potom môžete uverejniť na stránke Slideshare. Nie je to úplne ideálny spôsob, ale ráta sa.

YouTube

Aj z YouTube môžete mať fajnový spätný odkaz. Problém je len, že vytvárať videá je časovo a niekedy aj finančne dosť náročné. Našťastie, mám pre vás riešenie. Ak spravíte prezentáciu v Powerpointe, môžete si ju dať uložiť ako video = a to následne nahrať na Youtube. Takto som to spravil pri článku so šiestimi tipmi na vytvorenie ostrej fotografie. Bol to taký malý test a vyšiel.

Správne komentovanie článkov

Stále zostávame pri článkoch – ale tentokrát pri cudzích. Pod článkami zvyknú byť komentáre, na ktoré môžete odpovedať.

Pokiaľ sa k článku alebo komentáru iného užívateľa neviete vyjadriť tak, aby bol komentár prínosom, radšej nič nepíšte. Ak viete odpovedať tak, že vaša odpoveď má vysokú hodnotu, môžete k nej pridať aj odkaz na váš článok, ktorý s danou témou súvisí.

Diskusné fóra

Určite nejaké poznáte. Či už všeobecné alebo špecializované. Ak máte čo povedať na témy, ktoré sa na nich preberajú, pridajte tam odkaz na váš web. Nezabúdajte však, že tak ako pri komentovaní článkov, aj tu musí byť odpoveď s vysokou hodnotou, nie len „Áno, aj ja mám túto kosačku a je dobrá, http://vasastranka.sk“.

Vyzerať by to mohlo napríklad takto:

„Zdravíčko. Aj ja som majiteľ tejto kosačky. Mám ju už asi pol roka a zatiaľ som veľmi spokojný. Nože zostávajú dlho ostré, stačí ich prebrúsiť raz za 2 mesiace. Ich demontáž je veľmi jednoduchá – stačí povoliť dva šróby. Celý návod nájdete na stránke: http://… , kde je aj recenzia, ak by ste nevedeli, či si ju kúpiť alebo nie. Rovnako je tam písané aj o údržbe po každom kosení. Motor ma dostatočný výkon, aby zvládol aj hustejšiu trávu. Ale dávajte si pozor na poistku spínača. Ak sa k nej nebudete správať s citom, časom sa začne kaziť a pod určitým uhlom nebude fungovať. Výmena je dosť drahá.“

Akurát by tá reklama mala byť menej okatá.

Ebook ako zdroj odkazov

Ak ste naozaj odborník vo svojom odbore, môžete napísať veľmi kvalitný ebook. Okrem toho, že ho viete použiť ako magnet na získavanie emailov od návštevníkov, môžete ho použiť aj inak. Napríklad vytlačiť a poslať ho rôznym blogerom. Príklad: Dajme tomu, že predávate kosačky. Vytlačený ebook môžete poslať bloggerom, ktorí píšu o zakladaní záhrad, trávnikov a všeobecne o okrasných záhradách. Dostanú do rúk kvalitný materiál a možno sa o vás vo svojom blogu zmienia.

Takýto odkaz môže byť celkom drahý, no určite bude kvalitný. A kvalita víťazí nad kvantitou.

Rozhovory

Ďalším pekným spôsobom ako získať spätné odkazy, je spraviť rozhovor so zaujímavými alebo vo vašom odbore známymi ľuďmi. Formu 4 otázky a oničom odpovede určite vynechajte. Dajte si záležať na kvalitnom rozhovore. Taký sa šíri sám od seba.

Registrácia do katalógov

Na dnes posledný spôsob je jeden z tých, ktoré sa robia, odkedy sa pamätám. Zaregistrovaním do rôznych katalógov môžete získať pár spätných odkazov. Treba si však dobre vybrať.

Inzerát, kde vám za 50€ zaregistrujú web do 800 rôznych katalógov, môžete hneď ignorovať. To vám viac uškodí ako pomôže. Ale ak si vyberiete vhodne, či už všeobecné – ako zoznam či azet, alebo špecializované, ako stavebnik.sk, môžete si polepšiť.

V prípade, že máte nejaké otázky alebo potrebujete pomôcť napríklad s rozhovorom, budem rád, ak ma kontaktujete. Určite spolu niečo vymyslíme. 🙂

3/5 - (2 votes)