Vyhľadávanie

Ako Google zistí hodnotu vašej stránky

Predstavte si, že si chcete kúpiť mixér. Neviete ktorý je ten pravý. Naštastie váš kamoš si nedávno jeden kupoval. Zavoláte mu a on vám povie, že vyberal z troch:  A, B, C. Rozhodol pre B – je pekný, dobre sa drží a mal výborné recenzie a prijateľnú cenu. Ak dáte na radu kamoša, máte vybraté. 

Ak aj tak nie ste rozhodnutý, môžete spraviť nasledovné: vyhľadať na internete všetky tri mixéry a začnete čítať recenzie. Dočítate sa, že mixér A získal v testoch iba 5/10 hviezdičiek, B a C narovnako až 9/10. Jeden z kola vypadol, ale čo so zvyšnými dvoma? Pridáte recenziu od kamoša, rozhodnete sa pre B.

Mixéri sú stránky zamerané na rovnakú tému. Potrebujete zoradiť podľa ich hodnôt. Podľa obsahu viete, že A je o ničom, no B a C sú obsahovo super. Ale ktoré dať ako prvé? Tu rozhodne recenzia od kamoša – spätný odkaz na vašu stránku.

No čo ak vám druhý kamoš povie, aby ste si kúpili mixér C? Tu sa dá vybrať na základe dôveryhodnejšieho odporúčania:

  • Kamoš 1 mixéry porovnával a poctivo vyberal
  • Kamoš 2 kupoval len podľa vzhľadu

Preto má odporúčanie od kamoša 1 väčšiu váhu.

Karty však môže zamiešať tretia osoba – váš bývalí spolužiak zo strednej, ktorý robil v servisnom stredisku mixérov. Jeho odporúčanie má vyššiu hodnotu ako odporúčania oboch kamošov a recenzii dokopy. On vám povie, že aj napriek výbornému hodnoteniu mixérov B a C si máte určite kúpiť mixér A. Tie na reklamáciu nechodia takmer vôbec, no B a C sú tam pravidelne. Pre ktorý sa rozhodnete tento krát?

Nie je odkaz ako odkaz

Kamaráti predstavujú spätné odkazy z iných stránok. Ich názor má pre vás rozdielnu hodnotu. Najvyššiu bude mať pravdepodobne spolužiak so strednej – pretože robí v servise a má dôveryhodné informácie.

Zvyšné dva spätné odkazy nemajú až takú hodnotu. Toto však platí pre mixéry. Ak budete kupovať nábytok, odporúčanie spolužiaka so servisu bude mať nižšiu váhu, ako odporúčanie prvého kamaráta, ktorý robí vo firme na výrobu nábytku.

Podobne to robí aj Google. Akurát to má celé zautomatizované.

Rada na záver

Nezískavajte hocijaké spätné odkazy, ale vyberte si tie najvhodnejšie pre vás. Ak ste železiarstvo z Levíc a ľudia vás vyhľadávajú v súvislosti s mestom, zamerajte sa na stránky, ktoré majú spojitosť s vaším oborom či mestom. Napríklad môžete začať uverejňovať články na stránke stavebník.sk či zaregistrovať firmu do Google mapy. Ak tam ešte nie ste, tak šup do toho. Alebo mi zvolajte a pomôžem vám s vyplnením.

Príklad z praxe – lokálne vyhľadávanie

Oslovil ma klient, že potrebuje pomôcť s návštevnosťou poradne v Nitre. Z analýzy vyhľadávania v Search console zistili, že najviac ich ľudia hľadajú na frázu – biorezonancia Nitra. Preto chceli pomôcť hlavne s lokálnym vyhľadávaním.

Ak ste si pozreli vyššie spomínaný odkaz na železiarstvo Levice, určite ste si všimli, že väčšina výsledkov sú rôzne katalógy či firemné profily. Katalógy voľakedy zažívali veľký boom. Potom úpadok a teraz ich využívame znova. Ak sa vám to zdá čudné – vyskúšajte. Odporúča ich aj Juraj Sasko – samozrejme si ale treba vybrať tie vhodné pre vás.

S klientom sme vybrali firemný profil na nitra.virtualne.sk. Jeden z dôvodov bol ten, že uvažuje spraviť ďalšiu stránku na vlastnej doméne a túto službu na to vie využiť. Po zaregistrovaní som ho večer aktivoval a začal napĺňať obsah podľa dodaných podkladov.

Klient mi na druhý deň volá, že už sú s tou stránkou v Google. Vravím si: vau, ako rýchlo. Zatiaľ síce na druhej strane, no časom sa to dúfam zlepší.

Podľa štatistík bolo na jeho firemnom profile za týždeň fungovania 79 návštev. Súčasťou firemného profilu je aj možnosť zadávanie inzerátov a TOP ponúk, ktoré má zatiaľ vyplnené len po jednom. No za týždeň stihlo jeho inzerát prečítať 127 ľudí a TOP ponuku 37.

Nie je to síce ako na Bazoši či Facebooku, no cieľom bolo podporiť poradňu – dostať sa do vyhľadávania ďalšou stránkou a získať spätné odkazy na web. Inzeráty a TOP ponuky sú k tomu ako bonus. Misia začala – budem sledovať, ako sa vyvíja.

Aj vypotrebujete pomôcť s lokálnym vyhľadávaním? Zavolajte mi a spolu nájdeme vhodné riešenie.

Ako Google zistí hodnotu vašej stránky
Páčil sa vám článok?