Ako zistíte, že váš eshop nie je v poriadku

Existuje veľmi jednoduchý test, ktorý zvládne každý majiteľ eshopu. Potrebujete k tomu len kamaráta. Alebo niekoho cudzieho. Ideálne je, ak váš eshop ešte nevidel. A ak ani nevie, čo  vlastne predávate.

Potom je to už veľmi jednoduché. Zoberiete danú osobu, posadíte ju k počítaču a otvoríte jej vašu stránku. Osobu budeme nazývať zákazník. A tento zákazník dostane jednoduchú úlohu: nakúpiť v eshope. Čo si však máte všímať vy?

Nákupný košík

Ak zákazník nebude schopný nájsť nákupný košík hneď, pravdepodobne bude veľmi zmätený. Na košíky sú zákazníci zvyknutí v pravom hornom rohu. To určte viete aj podľa seba. Iné miesta neodporúčam. Mohli by ste o zákazníkov ľahko prísť.

Čo predávate

Vie zákazník do pár sekúnd zistiť, aký tovar predávate? Ak nie, niekde je chyba. Pýtajte sa ďalej: čo si všimol ako prvé? Čo najviac púta jeho pozornosť na stránke? Čo si myslel na začiatku, že predávate?… S týmito odpoveďami môžeme ďalej pracovať.

Tovar, ktorý chce kúpiť

Vie zákazník rýchlo nájsť tovar, ktorý chce kúpiť? Nie? Niekde je chyba. Možno máte zle usporiadané kategórie. Možno ich máte zle pomenované. Alebo máte zle pomenované produkty. Prípadne sa k produktom ani nevie dostať.

Nákupný proces

Všimnite si, či zákazník vedel jednoducho prejsť nákupným procesom. Pýtajte sa ho na prvky, ktorú mu vadili, nedávali význam, pri ktorých sa „zasekol“. Zároveň sa spýtajte, či na neho nákupný proces pôsobil dôveryhodne.

Ak mal zákazník s niektorým z týchto bodov problém, máte ho aj vy. Oberáte sa v tom prípade o zákazníkov a s tým treba niečo urobiť. A ja vám rád pomôžem.

Rate this post