Častokrát ma oslovia klienti s tým, či sa dá spraviť v eshope zľavový kupón. Na vytvorenie kupónu majú rôzne dôvody. Pozrime sa spoločne na to, ako sa kupón vytvára ako ho môžete použiť.
1. Vytvorenie zľavového kupónu
Ako prvé si treba otvoriť Nastavenia a v časti Marketing si zvoľte Zľavový kupón. V pravom hornom rohu je možnosť „Pridať kupón“. Následne sa na obrazovke objavia prvé nastavenia kupónu. Kupónu zadajte názov, aby ste si ich v administrácii vedeli rozlišovať. Tiež si k nemu môžete napísať poznámku, čo sa hodí ak používate veľa kupónov.
Nastavenie zľavového kupónu
Na začiatok si premyslite, či chcete dať percentuálnu zľavu alebo dať zľavu ako pevnú cenu. Čiže napríklad zľavu 20€ z objednávky. Tomuto prispôsobte aj minimálnu hodnotu objednávky. Nezabudnite zadať dátum exspirácie.
Každý vytvorený kupón sa dá použiť iba raz. Ak potrebujete kupón do promoakcie a má ho použiť viac ľudí naraz, zvoľte možnosť „Viacnásobný kupón“ – označené červeným rámikom. Môžete potom pridať vlastný názov kupónu – napríklad. „AKCIOVYNOVEMBER20“.
Keďže na eshopoch často nakupujú aj firmy, môže sa stať, že im nechcete poskytnúť zľavu pomocou kupónu, pretože majú svoje vlastné zľavy. Pre nich môžete tento kupón vylúčiť. Ak máte hotovo, kupón uložte a môžeme sa vrhnúť na jeho obmedzenia.
Vytvorenie obmedzení kupónu
Stáva sa, že kupón nechcete použiť pre všetky vaše produkty, kategórie produktov alebo výrobcov. Preto je v UNIObchode pripravených pár nastavení, ktorým môžete kupón obmedziť. Tieto nastavenia sa sprístupnia po uložení kupónu.
Ako vidíte na obrázku, môžete si zvoliť, pre ktoré kategórie produktov či konkrétne produkty má kupón platiť a pre ktoré nie. Rovnako tiež môžete obmedziť produkty rôznych výrobcov. Ak nič nenastavíte, kupón platí pre všetky produkty v eshope.
Zoznam kódov
Ak má mať kupón len jednorazovú platnosť, môžete si na ďalšej záložke vytvoriť vygenerovať kódy kupónov. Prípadne si môžete zvoliť počet kupónov a systém vygeneruje naraz väčšie množstvo kódov. Tie si môžete rovno vytlačiť, ale samozrejme zostanú aj v administrácii. Ak máte chcete použiť vlastné kódy, môžete ich pridať do políčka na Vlastné kódy.
Odoslanie kódov emailom
Na poslednej záložke môžete odoslať kódy emailom všetkým zákazníkov, ktorí potvrdili odber noviniek emailom.
Na obrázku vidno, že email si môžete aj prispôsobiť. Pokiaľ Vám nevyhovuje a chcete mať vzhľad presne podľa vašej predlohy, ozvite sa mi a dohodneme sa na nastavení.
Toto boli možnosť vytvorenia kupónov. Teraz sa pozrime ako kupón využiť.
Využitie zľavových kupónov
Asi neexistuje majiteľ eshopu, ktorý by nevedel ako kupón využiť. Najčastejšie sa používa ako marketingový nástroj na prilákanie zákazníkov na eshop. Ak bude zákazník so všetkým spokojný, môže sa z neho stať pravidelný zákazník. Avšak aj pri kupóne platí, že je to dobrý sluha ale zlý pán. Ak si zákazníkov naučíte na neustále zľavy, môže sa stať, že bez kupónu u vás ani nebudú chcieť nakupovať. Preto s nimi opatrne. Pozrime sa teraz na pár využití, ktoré nevídam úplne často:
- odmeranie efektívnosti billboardov – ak ste niekedy mali billboard a nie je to vaša jediná marketingová aktivita, isto viete, že vyhodnotiť jeho efektívnosť môže byť ťažké. Ak naň ale použijete viacnásobný kupón s veľmi jednoduchým kódom, môžete si aspoň čiastočne overiť, či sa Vám billboard oplatil. Určite ale treba rátať s tým, že ľudia môžu u vás nakúpiť vďaka billboardu, ak keď kupón z neho nepoužijú. Tiež môžete vyskúšať porovnať rôzne rozmiestnenia billboardov.
- zistenie záujmu o produkt – nedávno sme robili súťaž, ktorej cieľom bolo len dostať do povedomia psíčkarov v konkrétnej skupine novú značku granúl pre psov. Očakávania boli, že okrem výhercu si granule domov odnesie aj pár iných ľudí a to tak, že si ich objednajú. Výherca získal balenie granúl podľa vlastného výberu a každý člen skupiny dostal kupón na zľavu. A koľko sa ich použilo? Presne 0. Tým sa mi len potvrdila teória, že nové granule sa takto budú ťažko predávať.
- navýšenie predaja cez influencerov – ak s vami nejaký spolupracuje, môžete mu vytvoriť vlastný kupón a vyplatiť odmenu nie za zverejnenie príspevku, ale za počet privedených zákazníkov. Áno, dá sa to napríklad aj formou affilate , ale ten nie každý používa. Navyše zákazníci majú motiváciu v podobe zľavy a vy influencerovi viete ľahko vypočítať odmenu podľa prijatých objednávok s daným kupónom.
Tak toto boli tri tipy ako kupón použiť. Neskôr ešte možno pripíšem ďalšie. Ak máte vy nejaké špeciálne použitie, o ktoré by ste sa chceli podeliť, kludne mi napíšte a doplním ho sem.